torsdag 21. januar 2010

Det skjer store haveting

  Haven er solgt. Rubbel og bit. Nesten.

Vi fant drømmehuset til salgs i Horten før jul. Og var så heldig at det ble vårt etter en hektisk budrunde. Det var starten på en ikke så lang, men temmelig intensiv, periode med klargjøring av dette huset for salg. Siden haven salgshave2er en viktig del av denne eiendommen, var min første tanke at det var galskap å selge huset midt på vinteren, men alle meglerne jeg snakket med, og særlig den megleren jeg tilslutt valgte, mente at sommerbilder skulle gjøre susen. Og jeg tror han hadde rett. Huset ble solgt etter første visning – godt over takst.

 

Vi hadde en god del sommerbilder i prospektet, og jeg lagde et eget A4-ark med utfyllende informasjon om haven. Både papirprospektet, havearket og kontrakten hadde med forbehold om at jeg kan komme og hsalgshave1ente planter til våren – det er jo umulig å hente opp hjerteblodet akkurat nå.

Jeg legger havearket inn som avslutningspost i denne bloggen. Kanskje andre som skal selge have om vinteren kan ha nytte av idéen – og/eller av plantehenteklausulen. 

 

Den nye haven skal få sin egen blogg.

Ingen kommentarer: